نتانیاهو: روزهای سخت و پرچالشی در پیش رو داریم ایران در شورای امنیت: ترور هنیه بدون مجوز و حمایت اطلاعاتی آمریکا نمی‌توانست اتفاق بیفتد کنعانی: رژیم صهیونیستی هیچ ارزشی برای قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل قائل نیست نشست شورای امنیت درباره ترور اسماعیل هنیه برگزار شد | حمله اسرائیل محکوم شد + جزئیات (۱۱ مرداد ۱۴۰۳) وزیرخارجه ترکیه: عاملان ترور هنیه، صلح را کشتند استفاده تبلیغاتی ترامپ از جنایات اسرائیل | هیچ کس در زمان من به کسی حمله نکرد کنعانی: ترور «فؤاد شکر» باید با قوی‌ترین عبارات توسط جامعه جهانی محکوم شود سیدحسن نصرالله فردا عصر سخنرانی می‌کند (۱۱ مرداد ۱۴۰۳) واکنش رهبر انصارالله یمن به شهادت هنیه و فرمانده ارشد حزب‌الله سیدعمار حکیم: رژیم صهیونیستی به دنبال شعله‌ور کردن منطقه است نتانیاهو درباره اقدامات تروریستی اخیر اسرائیل اظهاراتی مطرح کرد خانواده شهید رئیسی: هنیه سرانجام به آرزوی گوارای خود رسید نامه پادشاه عربستان به پزشکیان تقدیم شد ابعاد ترور اسماعیل هنیه در جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد پزشکیان: اتحاد بیشتر کشور‌های منطقه زمینه صلح را فراهم می‌کند نایب رئیس حماس: شهید هنیه با یک موشک هدف قرار گرفت | دشمن تاوان سنگینی پرداخت خواهد کرد + فیلم دبیر شورای عالی امنیت ملی با نخست وزیر سوریه دیدار کرد خونخواهی یک ضرورت امنیتی است جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره ترور شهید هنیه شهادت ۲ خبرنگار در بمباران منطقه مجاور منزل هنیه آمریکا کمک به گرجستان را تعلیق کرد
سرخط خبرها

نشست شورای امنیت درباره ترور اسماعیل هنیه برگزار شد | حمله اسرائیل محکوم شد + جزئیات (۱۱ مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۲۴۱۲
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵
نشست شورای امنیت درباره ترور اسماعیل هنیه برگزار شد | حمله اسرائیل محکوم شد + جزئیات (۱۱ مرداد ۱۴۰۳)
اعضای شورای امنیت سازمان ملل در نشست اضطراری این شورا درباره تحولات خاورمیانه در پی ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، حمله اسرائیل را محکوم و در خصوص تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه ابراز نگرانی کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، سفیر و نماینده چین در سازمان ملل در نشست اضطراری عصر چهارشنبه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل و یکی از اعضای دائم این شورا، با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه، پس از معاون دبیرکل سازمان ملل،سخنان خود را آغاز کرد.

چین: ترور هنیه تلاش آشکار برای تخریب تلاش های صلح بود

سفیر و نماینده دائم چین در سازمان ملل با محکوم کردن ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران از سوی اسرائیل گفت: ترور اسماعیل هنیه تلاش آشکار برای تخریب تلاش‌های صلح بود.

سفیر چین در سازمان ملل گفت: به دلیل شرایط جدی کنونی، طرف‌های درگیر باید یه صداهایی که خواستار کاهش تنش هستند، گوش فرا دهند. دلیلی که ما در شرایط کنونی هستیم، عدم توانایی برای رسیدن به آتش‌بس در غزه است.

این عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل گفت: به صراحت مخالف حملات اسرائیل به بیروت هستیم و از اسرائیل می‌خواهیم به قطعنامه‌های شورای امنیت پایبند باشد.

روسیه: ترور اسماعیل هنیه در تهران را محکوم می‌کنیم

دیمیتری پولیانسکی سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، در سخنانی گفت: هر کسی که پشت این ترور است و کسانی است که  این ترور را انجام دادند باید آگاه باشند چنین اقداماتی چقدر می‌تواند برای صلح بین‌المللی خطرناک باشد.

پولیانسکی گفت: ترور اسماعیل هنیه را محکوم می‌کنیم که ضربه محکمی به میانجیگری و مذاکرات است. او گفت: این اقدام وحشیانه واقعا خاورمیانه را در آستانه جنگ قرار داده است. در این شرایط تلاش برای به‌ خطر انداختن منطقه توسط آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها انجام می‌شود.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل افزود که ترور رئیس دفتر سیاسی حماس ضربه‌ای مخرب به مذاکرات آتش‌بس در غزه و تلاش اسرائیل  برای کشاندن ایران به جنگ است.

این عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل همچنین گفت:  تلاش‌هایی برای کشاندن ایران به رویارویی منطقه‌ای در پرتو شرایط در حال تشدید وجود دارد.

 الجزایر: اسرائیل مرتکب اقدام تروریستی شد

عمار بن جامع سفیر و نماینده الجزایر در سازمان ملل در این نشست شورای امنیت گفت: الجزایر تسلیت خود را به برادران فلسطینی اعلام می‌کند. این یک حمله ساده نبود بلکه اقدامی بی‌رحمانه و زیرپا گذاشتن حاکمیت یک کشور است. 

او گفت: این تنها حمله به انسان نبود  بلکه حمله شرورانه به روابط دیپلماتیک و اصول شالوده نظم جهانی بود. اسرائیل اقدامی انجام داد که حاکمیت ایران را نقض کرد.

سفیر الجزایر در سازمان ملل همچنین گفت: این اقدام برای دفاع از خود نیست، اقدام خرابکارانه و تجاوزگرایانه است. ما به‌صورت قاطع و شدیدترین وجه ممکن، این اقدام تروریستی بی‌رحمانه و وحشیانه را که اسرائیلی‌ها انجام دادند، محکوم می‌کنیم.

سفیر الجزایر در سازمان ملل ادامه داد:  این دیوانگی‌ کجا و چه زمانی به پایان می‌رسد؟ حمله به غزه و هدف گرفتن غیرنظامیان در بیروت و اشغال اراضی سوری‌ و لبنان لکه های ننگی هستند که گریبان بشریت را گرفته است.

دفاع آمریکا از اسرائیل: از ترور هنیه آگاه نبودیم و نقشی نداشتیم 

اما رابرت وود سفیر و معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در راستای سیاست های واشنگتن از اسرائیل حمایت کرد و گفت: اسرائیل حق دارد از خود در برابر حملات حزب الله و دیگران دفاع کند. ما از ترور اسماعیل هنیه آگاه نبودیم و در آن عملیات هم هیچ نقشی نداشتیم.

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد: ایران گروههایی در سوریه، لبنان و عراق و یمن را تجهیز و منطقه را بی ثبات می‌کند و باید در برابر این اقدامات ایستادگی کنیم.

این مقام آمریکایی همچنین ادعا کرد : حزب‌الله بارها با حمایت  ایران به اسرائیل حمله کرد. حزب الله طرف مسئول حمله ای بود که در مجدل شمس در جولان رخ داد. حملات حزب الله منجر به آواره شدن ۱۰۰هزار غیرنظامی از شمال اسرائیل شده است.

رابرت وود درباره حملات انصارالله یمن نیز ادعا کرد: یمنی‌ها با حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند.

او گفت: پشتیبانی ایران از حوثی‌ها (انصارالله یمن) نقض قطعنامه‌ تحریم‌ بین‌المللی است. مسلح‌سازی شبه‌نظامیان توسط ایران در لبنان، یمن و عراق منطقه را بی‌ثبات می‌کند.

انگلیس همصدا با آمریکا در دفاع از اسرائیل: بارها از ایران خواستیم به نقش خود در تنش های منطقه آگاه باشد

باربارا وود وارد سفیر و نماینده دائم انگلیس در سازمان ملل  نیز با حمایت از اسرائیل گفت: بارها از ایران خواستیم به نقش خود در تنش‌های منطقه آگاه باشد.

سفیر انگلیس در سازمان ملل تصریح کرد: ما از حق اسرائیل برای دفاع از خودش حمایت می‌کنیم. ما خواهان بازگشت ثبات به منطقه و پایان خشونت‌ها هستیم.

فرانسه: آتش‌بس فوری باید در غزه برقرار شود 

نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت گفت: ما خواستار خویشتنداری در سراسر  خاورمیانه و دور شدن از هرگونه تشدید تنش نظامی هستیم.

این دیپلمات فرانسوی و عضو دائم شورای امنیت تاکید کرد: ما خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه و آزادی گروگان‌ها هستیم. 

سوئیس تمام طرف‌ها را به گفتگو و خویشتنداری فراخواند

  نماینده سوئیس در سازمان ملل نیز در این نشست شورای امنیت گفت: سوئیس تمام طرف‌ها را به خویشتنداری و گفتگو دعوت می‌کند. از همه طرف‌ها درخواست می کنیم قطعنامه‌های شورای امنیت را اجرا کنند و به قوانین انسان‌دوستانه احترام بگذارند.

این دیپلمات کشور سوئیس و حافظ منافع آمریکا در ایران گفت: حملات در جولان، لبنان و تهران نشان می‌دهد باید تمام تلاش خود را برای پایان‌ دادن به خشونت‌ها انجام دهیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->